Sunday, February 17, 2013

Bina blueprint utk bulan2 yg akan datang..

Kini, kita dalam pertengahan bulan Februari. Alhamdulilah, sudah sebulan setengah masa berlalu di tahun 2013 ini. Semua yg dirancang berjalan lancar seperti yg dirancang. 

Blueprint ini amat penting bagi saya especially seorang usaha-wan yg baru nak bermula tapak. Itupun kadang2 merangkak, kadang2 jatuh dan kadang2 berdiri. Lumrah hukum alam..Blueprint / perancangan ini kalau diikutkan dengan penuh displin dan rajin , kita mampu mencapai apa yg kita target. Jika kita berusaha sedikit @ minima, maka hasilnya adalah minima. Jika usaha yg kita taburkan itu banyak, maka banyaklah hasilnya.



Insyallah, saya sedang merancang satu investment yg menjadi trend pada masa kini. Kena tengok potensinya dalam masa 12 bulan. Ini adalah salah satu blueprint saya dan keluarga utk long term. Mudah-mudahan ia memberi kesenangan kepada anak kesayangan kami, Nur 'Ishatin pd masa hadapan. Kadangkala, kita perlu merancang sendiri dan membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan orang lain. Itu yg saya katakan, pengalaman itu amat berharga pd masa depan. Pengalaman memberi pengajaran. Cuma kena kuatkan semangat and dan always positive in mindset.

Kegagalan pula kdgkala sentiasa muncul di tengah jalan. Cam ade roadblock gitu..tapi biasa la gagal itu kunci asas kejayaan. bak kata omputih... " Failure is path to success"..cuma kena rajin berusaha, jangan mudah patah semangat dan sentiasa buat perancangan yg teliti in positive and negative way..


No comments:

Post a Comment