Monday, March 1, 2010

Wedding preparation ku..

Salam..

Kejap je masa berlalu.pejam celik pejam celik lebih kurang 3 months lagi aku nak bergelar wife orang..Orang itu ialah encik Hasrul Nazlie Bin Abd Rahim..wah! siap nama penuh lagi tu yer cik abang..

Last weekend kita bercuti lagi krn menyambut Maulidur Rasul..salam maulidur rasul pada semua..so, di kesempatan itu, sempatlah aku pulang ke rumah emakku..ada berita gembira n berita sedih..berita gembiranya ialah adik bongsu ku dapat tawaran belajar di salah sebuah asrama penuh SM Sains di pulau pinang..Syukur alhamdullilah..if arwah ayahku ada, mesti dier gembira sangat2..kejayaan adikku , izzuddin kali ini merupakan hadiah paling berharga bagi arwah ayah dan ibuku..tetapi ada gembira ada sedihnya..aku rasa sepanjang 3 hari aku berada di rumah mak ku, 3 hari tu la aku lihat air mata mak ku mengalir..mungkin air mata gembira atau mungkin air mata sedih..yela, anak bongsu mak kan..susah nak berjauhan..even adikku sorang ni duduk di asrama, tapi takla jauh sangat..still dalam perak..ni bila dah transfer sekolah, susahla nak ulang alik dah 2 minggu sekali..dahla adik perempuan ku sorang di pahang, aku di kl, angah di teluk intan, yg bongsu pun nak pegi jauh jugak..mana tak hibanya hati ibuku..:( mak, apa pun kitorang akan usaha sungguh-sungguh untuk jadi orang yg berjaya 1 hari nanti..mungkin ornag lain tak rasa macam mak rasa..kehilangan orang yg tersayang..tabahkan hati ye mak...anak-anak mak sentiasa doakan mak..(mulala sebak aku nih....)

n pasal wedding preparation aku, tak banyak benda aku buat..aku lebih banyak luangkan masa mengemas rumah n survey barang-barang sekolah yg adikku perlu bawa..huhu..$$$ simbol duit muncul saat nih..sabar jela...n sambil jalan2 mencari barang-barang adikku itu, terjumpalah satu kedai pinggan mangkuk nih..n tetiba...terpandang sesuatu..! wahh kiutnya..n kebetulan makcikku mempunyai member card, so aku just booking je dulu ngan makcikku itu..ok dah dapat VIP doorgift nih..sebuah cawan comel bentuk luv..sungguh kiut..n pricenya ialag 12 biji bersamaan dengan RM 9.36. murah bukan..n tak payah pening-pening dah..so, balik kampung this week, aku just packing je bagi cun lagi..

n now aku tengah searching untuk 1 pek makanan untuk doorgift jugak..wahh banyak ler plak doorgift aku...yg ni lagi 300 pcs je aku kena cari...sama ada nak DIY je atau aku order yg readymade..kdg2 DIY ni kosnya lagi mahal dr readymade..takpe..jangan gopoh2 lagi..

sekarang aku nak bersiap2 untuk menuju ke kelas di UKM..ok esok sambung cerita..hari nih 1st day kelas aku..network programming..elokla tu..leh aku tanya dr allan kang apa masalah network aku meragam kat opis nih..ok tata....:)

No comments:

Post a Comment