Tuesday, March 9, 2010

Berdebar- debar..

hikkss..dalam diam tak diam , tinggal lebih kurang 2 bulan lebih je aku nak jadi wife..aku sukaaaa..:) hehe..gediks jer..n skang ni baru terasa risaunya..takut2 tak sempat..sebab jadual aku bukan macam orang lain.. weekdays memang peak untuk keje n kelas malam...huwaaa..sungguh penat weh...n sabtu ahad je masa yg sempat aku luangkan with my fiance n family..time tu jugak nak prepare wedding stuff..haiyokkss..
ok sebelum aku membebel panjang n mengarut ke planet lain, meh kita listkan apa yg patut....

huhu..aku mengidam nak ada baju camni..utk akad nikah..sungguh cantekk...**

Cantekk kan??

Sumber : http://rinssuzana.com

n untuk baju bersanding aku memilih baju kebaya moden hijau cream...lum tengok lagi baju tu..maybe dah siap kot..ala -ala design cam baju atas nih...tapi ada meleret-leret sikit ehh..:)

Pakej Pengantin yg aku dapat :
1-Pelamin 
2-set merenjis
3-Hiasan Bilik Tidur
4-Mini Pelamin Untuk akad nikah 
5-Baju Sanding Hijau Cream ( my own design )
6-Baju Akad Nikah (my own design )
7- Fotografi (include Custom Album)
8-2 kali make up
Total semua : RM 2500.00

Berbaloi- baloi...hehe..jangan jeles...mula-mula cam tak percaya..n then aku dah tengok design semua yg disenaraikan di atas, aku amat berpuas hati..Syukurlah setelah mensurvey banyak tempat.

So, bab pelamin dan bilik tidur dah settle..Now kepada catering n kanopi..yg ni mula2 aku dapat RM 7 per pax..n untuk kanopi pengantin n tetamu aku dapat total dalam rm 800 - 900..n selang beberapa minggu, makcik ku dapat info yg kanopi plus catering hanya pada harga RM 3500.00..Terkezut jugakla..tapi tak byk lauk..dalam 2-3 jenis je..yg selebihnya makcik- makcikku volunteer untuk masak sendiri..

Untuk doorgift plak, untuk VIP aku dah order cawan cute berbentuk LUV..hiikss..yg ni aku bertuah sbb beli time promotion less 50 % ..nak tau bape harganya ..?? 12 psc hanya pada harga RM 9.36..so, my fiance pun dah setuju, aku pun borongla..:P ..n utk doorgift makanan , aku dah tempah cupcake pada Kak Doris n dapat sponsor dr makcikku jgk...n utk tetamu aku menempah kek potong from Restu Rezeki..siap packaging..yg nih aku amat berpuas hati..:) 
 

n now tengah bertungkus-lumus mencari kain ela utk baju mak n adik-adik...haiyoo..kena cepat sblm mak cik tailor tu tutup tempahan..maklumlah sekarang ni kang musim kawin..

setakat ni je dulu..nnti update lagi..daaa...

5 comments:

  1. awww off white tu sungguh cantik! dni pon mengidam yang tu. niway... selamat bersedia tau kak:) hehe. dupp dappp dupp dappp

    ReplyDelete
  2. naz: terima kasih..:P doa-doakan..

    ardinihumaira : tula..dupp dapp..dup dapp..dni bila nih? jgn lupa anta kad nnti..hehe..:)

    ReplyDelete
  3. dni lambat lagi. kalo gatai, tahun depan. kalo tak bape gatai pon tahun depan gak. miahaha...

    ntah la kak. kalo jadi, dni tahun depan la. tunggu deen kumpul duit. tader fulus lagi. dia baru mula keja ^_^

    ReplyDelete
  4. owh..takpe2.kumpul duit byk2 dlu...haa...nak address dini...nak pos kad...heheh..

    ReplyDelete