Tuesday, March 9, 2010

Perjalanan Ke Penang ...

Salam semua..huhu..rasa cam lama plak tak update this blog...yelah, last week byk benda nak kena settlekan..bz sikit..harap maaf yerk..so, last friday aku mengambil cuti..ni gara2 menghantar adik bongsuku, izzuddin masuk asrama di Bukit Mertajam , Penang.kitorang bertolak pada pukul 7.40am ..n sampai 3 hours selepas itu..n drivernya ialah adikku yg bernama Alan..dia nih klu drive, memang mengalahkan orang nak pi berlumba kereta kat Sepang.berderau darah mak aku klu naik keta ngan dia nih..
sampai je kat sekolah tersebut pada pukul 10.50 am, terus ke pejabat utk buat pendaftaran..huhu..sekolah ni agak usang...aku pun pelik..takkanla takde bajet kot..:) opsss..mengikut kata mak aku, mak ngah ku pernah bersekolah di skolah ni..meant dalam 30 tahun yg lepas..aku pun tak sure sekolah ni dah bape lama..n banyak bangunan yg sedang direnovate..dah adik aku nak jugak transfer sekolah tu, ikutkan jugaklah labu..

Then , time lunch , sempatla pekena nasi kandar kat Restoran Nasi Kandar area GeorgeTown tu.after lunch, kitorang bertolak pulang..mula-mula plan nak tidur sana je, tapi memandangkan waktu masih awal, so, returned home at the same day la..dalam perjalanan pulang, sempat plak kitorang singgah di Kuala Kangsar..Niat hati nak melilau -lilau cari handmade kraft if ada yg menarik, tapi memandangkan tak jumpa-jumpa gerai-gerai tersebut nak dekat 8 kali tawaf, kitorang balik je la..opsss..sblm tu sempat snap beberapa gambar di Masjid Ubudiah , Kuala Kangsar..n menyedihkan aku x sempat nak snap pic Istana negeri Perak..dah lalu kat depan istana yg tersergam gah tu, tapi disebabkan satu insiden yg hampir2 nak eksiden, terus terbantut niat itu..terkezut katakan..

Pukul 7.00 pm, baru sampai rumah..sampai-sampai plak blackout, hadeh..bergelapla..

 
 
 


esoknya hari Sabtu..yeyyy! pagi tu bersiap sedia untuk mengemas ruang tamu n bilik...kemas mana yg patut.n sebelah petangnya, memang jadi rutin mingguan ku time balik, mesti kena pi pasar malam..cari keperluan harian rumah mak aku..aku suka pegi pasar sebab barang-barangnya lebih murah dan segar berbanding shopping cmplex like Tesco, Giant..tpi if xde pilihan, aku beli jugaklah kat Tesco.

Hari Ahadnya, masa untuk aku pulang ke KL..buah hati aku dah rindu kat aku..hehe..betul tak cik abg?? kitorang plan nak gi UKM jap anta buku aku yg tersilap amik..then , kaunter buku tutup..so, kitorang meneruskan perjalanan ke Nilai 3..Yaehh! Shopping lagi..semalam sempat mengapdet barang2 yg patut beli untuk majlis aku nanti...Yang sempat beli semalam ialah :

1- Tempat bunga pahar
2- Kain ela mak n pengapitku ( Adik, Nur Hawa)
3 -Handbouquet
4- Renda
5- Bunga Telur (L)
6- Alas dulang 9 pcs

Balik tu, dengan bantuan GPS, kitorang pergi menempah doorgift kat Restu Rezeki.Memang delicious taw..i like..kemudian balik ke Damansara..opss..aku ada appoinment dgn Evon kat London Weight Mgmt..huhu..malangnya nak dekat kul 7.30 pm..n slimming centre tersebut dah closed..postponed lagi..haduhh..n alang-alang jalan kat situ, singgah jap di IKEA ..cuci-cuci mata sat..orang ramai sgt..kaki aku dah lenguh-lenguh..so, jawapannya kena balik rumah.

So, semalam je, tempat yg aku dah pegi :
1- ukm bangi
2- Nilai 3
3- Jalan Kebun, Shah Alam
4- The Curve 
5- IKEA

okeh...takat nih je dulu..tata..:p

No comments:

Post a Comment